Menü
Keresés

Panasztételi eljárás / Áruk visszaküldése

 

 

PANASZELJÁRÁS

az üzemeltető/eladó és az ügyfél/vevő (a továbbiakban: „RP”) közötti reklamációs feltételek szabályozása

Bevezető rendelkezések.

1. Az ohy.sk webáruház üzemeltetője (eladója) a Hesty sro, Pod Wilec hôrkou 9, 08001 Prešov.

2. Az online áruházban az ügyfél (vevő) bármely természetes vagy jogi személy, aki elektronikus űrlapot küld áru (termék(ek) vagy szolgáltatás(ok)) megrendelésére.

3. Ez a panaszkezelési eljárás szabályozza az üzemeltető és az ügyfél közötti jogviszonyt az üzemeltető által nyújtott áruk és szolgáltatások helyességével és minőségével kapcsolatos panaszok kezelése során.

4. Ezen panaszkezelési eljárások alkalmazásában a panasz alatt az ügyfél által az általa szállított áruk vagy szolgáltatások hibáiért való felelősségből eredő jogot kell érteni, amely a szerződés tárgyának hibás teljesítéséért vagy nem teljesítéséért bizonyos jogorvoslatot vagy kártérítést ír elő.

Panaszkezelési eljárás.

1. Ezen ÁSZF értelmében a meghatalmazott személy személyesen, írásban vagy e-mailben nyújthat be panaszt.

2. A panasznak világosan meg kell határoznia különösen a következőket:
• ki nyújtja be a panaszt (vezetéknév, keresztnév, állandó lakcím),
• a panasz tárgya, vagyis az, amit az ügyfél keres,
• akinek a panasz címzettje,
• a panasz benyújtásának dátuma,
• az ügyfél aláírása vagy a Meghatalmazott Személy aláírása a meghatalmazással együtt.

3. Amennyiben a panaszt az Ügyfél nevében meghatalmazott személy e-mailben, faxon vagy írásban nyújtja be, a panaszhoz csatolni kell egy meghatalmazást, amely felhatalmazza az Ügyfelet a panasz ügyében való képviseletére.

4. Ha a panasz nem tartalmazza a jelen cikk 2. pontjában meghatározott elemeket, akkor azt alaptalannak tekintik.

5. A panasz rendezésének határideje legfeljebb 30 nap a panasz benyújtásától számítva. Az Ügyfél írásos dokumentumot állít ki az Ügyfélnek, amelyben megerősíti a panasz rendezését.

6. A panasz benyújtásának dátuma alatt azt a dátumot kell érteni, amelyen az ügyfél benyújtja a panaszt. A panasz benyújtásának dátuma a következő:
• postai küldemények esetén – a panasznak az ügyfél székhelye szerinti anyakönyvi hivatalba történő kézbesítésének napja
• személyes átvétel esetén – a reklamáció másolatán szereplő dátum, amellyel az ügyfél visszaigazolja a kézbesítést
• e-mailben történő kézbesítés esetén – az e-mail üzenet ügyfél e-mail címére történő kézbesítésének napja.

7. Az üzemeltető és az ügyfél között fennálló, a jelen Panaszkezelési Eljárásokban kifejezetten nem szabályozott egyéb jogviszonyokra az üzemeltető és az ügyfél között megkötött egyedi szerződések vonatkozó rendelkezései, valamint a Szlovák Köztársaság területén érvényes általánosan kötelező érvényű jogszabályok vonatkozó rendelkezései az irányadók, ebben a sorrendben.

8. Az Ügyfél jogosult a jelen Panaszkezelési Eljárást bármikor módosítani vagy kiegészíteni a jogszabályok és az üzleti környezet változásai miatt. Az Ügyfél a Panaszkezelési Eljárás aktuális szövegét a weboldalán történő közzététellel határozza meg.

9. Amennyiben az ügyfél nem elégedett az eladó panaszkezelésének módjával, vagy úgy véli, hogy az eladó megsértette a jogait, az ügyfél jogosult jogorvoslati kérelemmel az eladóhoz fordulni. Ha az eladó negatívan válaszol az ügyfél előző mondat szerinti kérelmére, vagy nem válaszol a kérelemre az ügyfélnek történő megküldésétől számított 30 napon belül, az ügyfél jogosult alternatív vitarendezési eljárás megindítására irányuló javaslatot benyújtani a fogyasztói jogviták alternatív rendezéséről és egyes törvények módosításáról szóló 391/2015. sz. törvény 12. szakaszának rendelkezései szerint.

A fogyasztó és az eladó közötti alternatív vitarendezés tekintetében az illetékes szerv a Szlovák Kereskedelmi Felügyelet vagy más, a Szlovák Köztársaság Gazdasági Minisztériuma által vezetett alternatív vitarendezési szervezetek listáján szereplő, illetékes, felhatalmazott jogi személy (a lista a https://www.mhsr.sk/ címen érhető el); az ügyfélnek joga van kiválasztani, hogy a felsorolt alternatív vitarendezési szervezetek közül melyikkel kíván kapcsolatba lépni.

Ez az SZF 2015. november 1- jén lép hatályba, és teljes mértékben felváltja a korábbi SZF-et. Az Üzemeltető fenntartja a jogot, hogy az SZF-et előzetes értesítés nélkül megváltoztassa.

 

ÁRUK VISSZAKÜLDÉSE

ELJÁRÁS:

1. Csomagolja be gondosan az árut, hogy elkerülje a szállítás közbeni sérüléseket.

 

2. töltse ki a Panasz/Áruvisszaküldés űrlapot belső rendszerünkön keresztül 

3. Küldje el a csomagot a következő címre: Hesty sro, Radlinského 9, 08001 Prešov .
Az így beküldött árukat nem fogadjuk el, és visszaküldjük.

4. Amennyiben a terméket sértetlen állapotban kaptuk meg (nem hordott, eredeti csomagolásban és címkével, amennyiben az áruhoz tartozott), a pénzt 30 napon belül átutaljuk a számládra.

A fogyasztónak joga van a termékek átvételét követően kicsomagolni és kipróbálni azokat, hasonlóan ahhoz, mint egy hagyományos, fizikai üzletben történő vásárlás esetén. A kipróbálás azonban nem azt jelenti, hogy a terméket használatba veszi, majd néhány nap múlva visszaküldi az eladónak.

Ha a fogyasztó csak részben áll el a szerződéstől, azaz a teljes megrendelésnek csak egy részét küldi vissza, és ez a visszaküldés a megrendelt áruk értékét a szállítási kedvezmény alapjául szolgáló meghatározott összeg alá csökkenti, a fogyasztó köteles további szállítási költségeket fizetni.

Cookie-kra vonatkozó szabályzat

Ez a weboldal cookie-kat használ a felhasználói élmény javítása érdekében. Weboldalunk használatával Ön hozzájárul az összes cookie használatához a süti szabályzatunknak megfelelően. Olvass tovább

A sütik kis szöveges fájlok, amelyeket a felkeresett webhelyek helyeznek el az Ön számítógépén. A weboldalak cookie-kat használnak, hogy megkönnyítsék a felhasználók hatékony navigációját és bizonyos funkciók elvégzését. A weboldal megfelelő működéséhez szükséges cookie-k az Ön hozzájárulása nélkül is beállíthatók. Az összes többi cookie-t a böngészőben jóvá kell hagyni a beállítás előtt. Ezen az oldalon bármikor módosíthatja hozzájárulását a cookie-k használatához.